+22 813 88 68
Uważne uczenie się. Zredukuj stres i zwiększ...

Uważne uczenie się. Zredukuj stres i zwiększ...

Wydawnictwo: Studio Blok

Dostępność: W magazynie

Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę.Książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i...
39.90zł 35.70zł
   Pin it

Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji
uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu,
prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach
nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę.Książkę kończy dwanaście
ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa
efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny
i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.
Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić i skoncentrować się na tym, co najważniejsze we
współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to,
poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym
zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania.
Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji,
a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacji
i rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał,
zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność
kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas
przeznaczony na naukę.
Autorzy książki dr Craig Hassed i dr Richard Chambers są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności.
Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkim
czasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykę
w prowadzeniu szkoleń zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów z zakresu uważności i jej
zastosowania w środowiskach edukacyjnych.
Koncepcja uważności jest rozwijana od blisko 40 lat, a jej prekursorem jest Jon Kabat-Zinn, który wykorzystywał
medytację uważności w leczeniu pacjentów z chronicznym bólem.
Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą:
wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym;
poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości,
które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne;
rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe,
sztywne przekonania i nawyki;

podtytułZredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie
autorCraig Hassed Richard Chambers
rok wydania2016
liczba stron240
wymiary17 x 24 cm
oprawamiękka
ISBN9788393858453