Ten dylemat towarzyszył ludziom od dawna. Ale dlaczego dać się uwięzić pomiędzy tymi dwiema skrajnościami. Często najefektywniejsza bywa trzecia droga, wyjście w inny wymiar, poza te dwa przeciwieństwa. Już Adam Smith za pewnik przyjmował wielką efektywność interesu własnego, o ile jest rozumiany całościowo. Za formalny dowód tego twierdzenia w końcu XX wieku John Nash dostał Nagrodę Nobla. Więc na co jeszcze czekamy. Zawsze były firmy i ludzie działający w taki sposób, że nie zaniedbując własnego interesu rozumieli go całościowo. Od lat 90-tych XX wieku łączą swe działania wykazując, że etyczne działanie w biznesie jest nie tylko słuszne moralnie w kontekście relacji międzyludzkich, ale również ekonomicznie bardzo uzasadnione. Etyczny kapitalizm napisany przez Stephena B. Younga, dyrektora wykonawczego Okrągłego Stołu z Caux wyjątkowej międzynarodowej sieci liderów biznesu z całego świata pokazuje strategię, która przynosi naprawdę trwałe dochody, zwiększa wartość firm i buduje pomyślność społeczności. Pokazuje jak skutecznie i trwale korzystać z rozmaitych form kapitału: finansowego, ludzkiego, rzeczowego, społecznego i reputacji, oraz jak je budować i rozwijać.
ZAKUPY POWYŻEJ 150 ZŁ WYSYŁKA GRATIS
autor | Stephen Young |
rok wydania | Wrocław 2005 |
liczba stron | 204 |
wymiary | 16 x 23,5 cm |
oprawa | twarda |
ISBN | 83-916677-4-X |
tłumacz | Kisiel Wiktor |
tytuł oryginału | Moral Capitalism |